lördag 28 mars 2009

Med Earth Hour på Brännpunkt

I dagens SvD utvecklar jag varför vi borgerliga politiker bör stödja den enda till buds stående globala klimataktionen Earth Hour. Lustigt nog gick miljöborgarrådet Ulla Hamilton i liknande tankar varför SvD-läsarna idag kan få både ett stadshusperspektiv och ett världsperspektiv på frågan.

Jag vill understryka att vår aktion inte har varit samordnad. Men vore jag vänstersympatisör skulle jag nästan tro det med tanke på vilken bra reklam båda artiklarna gör för allianspartiernas miljöarbete i stadshuset och landstinget. Även om Ulla i mina ögon har fel om Earth Hour uttrycker jag gärna min beundran för hennes energiska sätt att utveckla Stockholms stads miljö- och klimatpolitik.

Se även Aftonbladets artikel.

Intressant? Andra bloggar om earth hour, stockholms läns landsting, stockholms stad, centerpartiet, miljö, klimat

Inga kommentarer: